Handboek Prettige Plekken: Leer kijken door de bril van de gebuiker met 500+ richtlijnen voor ontwerp en inrichting

Nieuws

Reizigers nog altijd niet tevreden over De Lijn

De tevredenheid van reizigers over De Lijn is in 2018 nog verder gedaald ten opzichte van 2017. Reizigers geven aan vooral ontevreden te zijn over de vele vertraging en verschillende afgeschafte bussen.

Dat blijkt uit tevredenheidscijfers van 2018, waarover De Tijd een artikel uitbracht. In 2017 gaf 64 procent van de reizigers een positieve beoordeling van 7 op 10 of hoger, in 2018 is dit teruggelopen tot 62 procent. In 2016 was zelfs nog 71 procent positief te spreken over de vervoersmaatschappij. 


De stiptheid is met name een punt waarop de reizigers veel aan te merken hebben. Slechts 40 procent van de reizigers is tevreden over de stiptheid van de Vlaamse bussen en trams. Volgens woordvoerster Inge de Bruyne van De Lijn is stiptheid belangrijker dan ooit. Ondanks de ontevredenheid over de stiptheid, steeg deze het afgelopen jaar wel lichtjes, maar volgens De Bruyne kan dat ook te maken hebben met verkeersincidenten en gunstige weersomstandigheden. 

Deel dit artikel